сряда, 18 февруари 2015 г.

Резилианс

На 11 февруари по плана за квалификационната дейност на детската градина проведохме поредната квалификационна форма – семинар на тема “Резилиансът – нов подход във възпитанието на човешката безопасност“. Темата е изключително актуална и представлява интерес за колегията.
Във връзка с темата на 17 февруари се проведе интерактивно обучение за родители с представител на  Дирекция „Пожарна безопасност и защита на населението“- гр. Сливен.
Целта на обучението беше  родителите да си припомнят основните мерки за действие и защита в различни критични ситуации: пожар, земетресение и наводнение.
Формирането на адекватно поведение при бедствени ситуации е част от цикъла на обучение, който се провежда  и  с децата  в програмата    „Бедствия, аварии и катастрофи“. Изграждането на Резилианс  у децата като ефективен  подход на  поведение в критична обстановка, се осъществява чрез модела – „АЗ ИМАМ“, „АЗ СЪМ“, „ АЗ МОГА“. Приложението му в образователната среда развива социалните умения за устойчивост, общуване и самоконтрол в житейски и природни кризи.
Инициативите се реализират по плана на Методическо Природо - математическо обединение .
Предстои открита практика на тема "Резилианс" в Подготвителна група 6 годишни. Целите са насочени към:
Формиране на Резилианс у децата при природни бедствия с помощта на модела: „Аз имам”, „Аз съм”, „Аз мога” за преодоляване на критични ситуации и опазване на здравето и живота като ценност.
Осъзнаване и осмисляне на правила за безопасност при природните бедствия наводнение, земетресение, пожар и гръмотевична буря за овладяване на емоциите: паника, страх и несигурност.
Прилагане на компютърни информационни технологии и работа с интерактивна дъска за стимулиране на Резилианс у децата в предучилищна възраст.










Няма коментари:

Публикуване на коментар