На 21 април в Подготвителна 5г. група „Патиланско царство” се проведе
открита педагогическа ситуация на тема:
„Моделът „Приказка – игра” – модел за езиково и креативно развитие”. Практиката
е продължение на вътрешната квалификация, организирана от педагозите
Д. Василева и Р. Гроздева от Методическо обединение по Български език
и литература. Практическата ситуация с децата проведе г-жа Бакърджиева - главен учител. Целите бяха насочени към:
-
изграждане у децата на усет за разказна и
диалогична реч с помощта на модела „Приказка игра” ; правилно артикулиране на гласни и съгласни
звукове; активизиране на художествени думи и изрази;
- интелектуални компетенции: активност,
възприемчивост, концентрация, любознателност, паметливост;
-
нравствени: възпитаване на взаимопомощ и
сътрудничество;
-
сетивни компетенции: отзивчивост, артистичност,
комуникативност, чувствителност.
В хода на педагогическата ситуация педагозите от
детската градина наблюдаваха как на практика се прилагат стратегиите за
реализиране на модела „Приказка игра” – двигателна приказка, тематична песен,
театрализирана игра, музикална приказка.
Средата в занималнята беше изцяло променена с цел
да провокира творческото въображение на децата. Оформени бяха нови кътове. Чрез
„вълшебство” децата попаднаха в приказна гора, където се реализира ситуацията.
Направиха описание на пролетната картина, пяха, танцуваха, играха двигателните
игри: „Слънце”, „Дърветата шумят”, „След дъжда”, разиграха сюжета на песента „Изворче”,
преразказаха част от приказката „Цветята на малката Ида”. Водещият мотив „да
отидат на бал в горския дворец”, ентусиазира децата и провокира творческо им въображение.
С много сръчност изработиха корони, домина, папионки, гривни украсени с цветя,
вълшебни пръчки, с които да се пременят за бала. Тържествено преминаха под
цветната арка, а празнични фанфари оповестиха началото на бала.
Няма коментари:
Публикуване на коментар