сряда, 22 април 2015 г.

Открита педагогическа практика



         На 21 април в Подготвителна 5г. група „Патиланско царство” се проведе открита педагогическа ситуация  на тема: „Моделът „Приказка – игра” – модел за езиково и креативно развитие”. Практиката е продължение на вътрешната квалификация,  организирана от педагозите Д. Василева и Р. Гроздева от Методическо обединение по Български език и литература. Практическата ситуация с децата проведе г-жа Бакърджиева - главен учител. Целите бяха насочени към:
-          изграждане у децата на усет за разказна и диалогична реч с помощта на модела „Приказка игра”  ; правилно артикулиране на гласни и съгласни звукове; активизиране на художествени думи и изрази;
-      интелектуални компетенции: активност, възприемчивост, концентрация, любознателност, паметливост;
-             нравствени: възпитаване на взаимопомощ и сътрудничество;
-             сетивни компетенции: отзивчивост, артистичност, комуникативност, чувствителност.
          В хода на педагогическата ситуация педагозите от детската градина наблюдаваха как на практика се прилагат стратегиите за реализиране на модела „Приказка игра” – двигателна приказка, тематична песен, театрализирана игра, музикална приказка.
  Средата в занималнята беше изцяло променена с цел да провокира творческото въображение на децата. Оформени бяха нови кътове. Чрез „вълшебство” децата попаднаха в приказна гора, където се реализира ситуацията. Направиха описание на пролетната картина, пяха, танцуваха, играха двигателните игри: „Слънце”, „Дърветата шумят”, „След дъжда”, разиграха сюжета на песента „Изворче”, преразказаха част от приказката „Цветята на малката Ида”. Водещият мотив „да отидат на бал в горския дворец”,  ентусиазира децата и провокира творческо им въображение. С много сръчност изработиха корони, домина, папионки, гривни украсени с цветя, вълшебни пръчки, с които да се пременят за бала. Тържествено преминаха под цветната арка, а празнични фанфари оповестиха началото на бала.



























Няма коментари:

Публикуване на коментар