петък, 11 май 2018 г.

"Похвати за формиране на читателски нагласи у децата "


  
На 30.04. 2018г. в РУО се проведе регионалната среща под надслов  Споделяне на добри практики във взаимодействието - образователни институции -семейство",  ползите от насърчаване  на четенето и образователната интеграция на децата и учениците от етническите малцинства".  
Участие във форума от Детска градина "Елица" взе Димитринка Златева, която  представи доклад и презентация на тема  "Похвати за формиране на читателски нагласи у децата ".

Според съвременната психология формирането на читателя се извършва в периода между 5 и 12 годишна възраст. Художествената литература е вид изкуство, създадено чрез словото на твореца. Работата с художествена литература в предучилищна възраст включва различни литературни видове – приказки, разкази, стихотворения, басни. Още преди да се е научило да говори детето слуша от възрастния приказки, римушки, залагалки и с всяка изминала година художественото слово заема все по-широко място в живота му.
В периода на предучилищното образование може да се съдейства за създаването на позитивно отношение към четенето. Четенето, респ.слушането и обсъждането на приказки, разкази, истории подпомага възприемането на света, формиране на отношения и чувства, обогатява речника и общата култура на децата.

В доклада се описват различни изпробвани в практиката ни похвати и модели за формиране на читателски нагласи от  ранна детска възраст: 
Моделът приказка –игра;
Музикална приказка;
куклени постановки
карнавали на герои от приказки;
Театрално – игровата дейност и др.
Всички те подпомагат езиковото и креативно развитие на децата, стимулират формирането на читателски нагласи у децата.



Няма коментари:

Публикуване на коментар