На 30.04. 2018г. в РУО се проведе регионалната среща под надслов
Споделяне на добри практики във взаимодействието - образователни институции
-семейство", ползите от насърчаване
на четенето и образователната интеграция на децата и учениците от
етническите малцинства".
Участие във форума от Детска градина "Елица" взе Димитринка Златева, която представи доклад и презентация на тема "Похвати за формиране на читателски нагласи у децата ".
Според
съвременната психология формирането на читателя се извършва в периода между 5 и
12 годишна възраст. Художествената
литература е вид изкуство, създадено чрез словото на твореца. Работата с художествена
литература в предучилищна възраст включва различни литературни видове –
приказки, разкази, стихотворения, басни. Още преди да се е научило да говори
детето слуша от възрастния приказки, римушки, залагалки и с всяка изминала
година художественото слово заема все по-широко място в живота му.
В периода на предучилищното
образование може да се съдейства за създаването на позитивно отношение към
четенето. Четенето, респ.слушането и обсъждането на приказки, разкази, истории
подпомага възприемането на света, формиране на отношения и чувства, обогатява
речника и общата култура на децата.
В доклада се описват различни
изпробвани в практиката ни похвати и модели за формиране на читателски нагласи от
ранна детска възраст:
Моделът приказка –игра;
Музикална приказка;
куклени постановки
карнавали
на герои от приказки;
Театрално – игровата дейност и др.
Всички
те подпомагат езиковото и креативно развитие на децата, стимулират формирането
на читателски нагласи у децата.
Няма коментари:
Публикуване на коментар