На 16 май в четвърта възрастова подготвителна група за училище Надка Стоянова - главен учител проведе с децата ситуация на тема "ТРИЗ
технологии и игри". Целта на ситуацията беше насочена към развитие
на системното мислене и творческото въображение у 6 – 7 годишните деца чрез
ТРИЗ игри и упражнения. Методите, които педагогът използва за реализиране на целта бяха:
- „Мозъчна атака” - игра за намиране на външни и вътрешни ресурси за решаване на проблема;
- Метод на системния анализ - Моделиране на работната седмица ;
-
Игра „Чудната къщичка“ - Сравняване на системите, откриване на системни връзки и развитие на асоциативността;
- Метод за стимулиране на творческото въображение на децата чрез комбиниране на различни двойки от думи: одушевен предмет- естествен свят и неодушевен предмет-изкуствен свят;
- творческа фантазия - етап на изобретателството;
- приказка, компютърна презентация, интерактивни игри, упражнения.
- С използването на интерактивната играчка Bee-Bot се осъществи общуване, при което детето управлява пчелата и чрез нейното движение проверява своите умения, коригира командите при нужда и се учи само
Визуално разписание на дневния режим в групата
Визуално разписание на правилата
Табло за добрите и лошите постъпки
Няма коментари:
Публикуване на коментар