понеделник, 26 март 2018 г.

Детски "Мастършеф"



Идеята на проведеното кулинарно състезание беше насочена към приготвянето на здравословна храна за децата, при което с малко усилия и време се постига много добър краен ефект за пълноценното хранене, дори и на най-капризните малчугани. В предварително приготвените рецепти на изделията бяха включени изобилие от пресни зеленчуци и плодове, ядки, семена, ефектни комбинации от млечни продукти и натурални плодови сокове….И всичко това беше аранжирано и декорирано с помощта на малките „мастъри“ така, че всяко изделие се превърна в кулинарна наслада и изкушение за сетивата. В красиво оформените презентации, децата описаха какви продукти са използвани и с удоволствие ни представиха създадените образи-  „градинка с калинки“, „сандвич -лъвче“, „хапки с весели животни“, „кученце от картофи, яйце и сирене“, „паун от плодове“, „пухкави мъфини с моркови и сметана“, „шоколадови мъфини с ягоди“, „сандвичи с бейби спанак и чери домати“, „влакче от чушки и сирене“, „таралежче с шишчета от колбас и зеленчуци“, „сандвичи със зеленчукови пеперуди“, „какаови бонбони с ядки, сушени плодове и кокос“.  След представянето на продуктите в завършен вид, всички участници дегустираха и оцениха отличните им вкусови и естетически  качества.   Кулинарните екипи получиха заслужено грамота за успешното си представяне.
Съвместната творческа  дейност с деца от различни възрастови групи и техните родители се проведе в среда, различна от традиционната за нашето ежедневие. Благодарим  за любезното домакинство на - г-жа Диана Ачева- собственичка  на заведение за хранене, която на финала зарадва децата с вкусна погача .
Тази инициатива е във връзка с  четвъртия етап от образователния мини проект “Растем здрави и силни“, по който работят колегите от Методическо обединение „Педагогическо взаимодействие“. Целта на проекта е насочена към формиране на позитивна нагласа и лично отношение у децата към  опазване на собственото здраве като жизнена ценност за тяхното естествено развитие и благополучие. Една от задачите на проекта е насочена  към включване и на родителите в съвместни форми на взаимодействие, което затвърдява тяхната активна роля за формирането на детската личност и прави пълноценно общуването между деца , учители и родители.
***
Работата по мини проекти е един от доказаните ефективни методи за успешно реализиране на образователните цели при работа с деца от предучилищна възраст.  Теоретичен обзор на същността на основните групи интерактивни методи, различията между традиционното учене и  предимствата на ученето чрез преживяване, учителите от Методическо обединение „Педагогическо взаимодействие“ направиха по време на тематичния семинар „Интерактивно педагогическо взаимодействие в условията на детската градина“ проведен на 21.03.2018г. Той е част от планираната вътрешно - методическа квалификация на педагогическия екип. При изясняване на въпроса за създаване на интерактивна образователна среда, беше поставен акцент  върху новата роля и функция на учителя като фасилитатор и медиатор при усвояване на знанията от децата. В приложен аспект, връзката между педагогическа теория и практика беше направена чрез демонстриране на интерактивни компютърни и настолни игри за децата, които стимулират взаимодействието учител- дете, както и между самите деца в образователната среда.


























Няма коментари:

Публикуване на коментар